Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Εντυπώσεις από την πρώτη επαφή με το ολοκαίνουργιο Skoda Kodiaq- Τιμές για το πολύ καλά εξοπλισμένο νέο SUV

Σε μια πολύ ευχάριστη εκδήλωση που περιελάμβανε και οδήγηση του νέου μεγάλου SUV της Skoda στην Αθηναϊκή ριβιέρα, πήραμε την πρώτη γεύση από το ολοκαίνουργιο Kodiaq. Ένα μοντέλο που ανέκαθεν χαρακτήριζε τη διάθεση της Skoda να προσφέρει “πολύ αυτοκίνητο” για τα λεφτά του, έρχεται πλέον πλήρως ανανεωμένο και με απόλυτα εκσυγχρονισμένα δεδομένα εξοπλισμού και δυνατοτήτων, να συνεχίσει να διακρίνεται.

Η δεύτερη γενιά του Kodiaq, ανάγοντας τη βιωσιμότητα, την ευρυχωρία και την ασφάλεια σε νέο επίπεδο. Για μία ακόμη φορά η ναυαρχίδα της στα SUV προσφέρει αυξημένες διαστάσεις, ενώ ενσωματώνει τα πρώτα στοιχεία της σχεδιαστικής γλώσσας Modern Solid. Το ολοκαίνουργιο Kodiaq διατίθεται με συστήματα infotainment τελευταίας τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης μιας οθόνης 13 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό και ενός head-up display προαιρετικά.

Βασικό εξοπλισμό αποτελούν και τα καινοτόμα Skoda Smart Dials με απτική ανάδραση. Στα τέλη του 2024 το σύστημα φωνητικού ελέγχου θα εξελιχθεί περαιτέρω με την ενσωμάτωση του chatbot ChatGPT που λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη. Επιπρόσθετα, το μεγαλύτερο SUV της Skoda υιοθετεί μια νέα φιλοσοφία εσωτερικού που βασίζεται στα Design Selections.

Τα τέσσερα κινητήρια σύνολα προσφέρουν ισχύ από 110 kW (150 hp) έως 150 kW (204 hp) και συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG. Πλέον η γκάμα περιλαμβάνει μια plug in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 km, καθώς και μια έκδοση με ήπια υβριδικό σύστημα. Ο κορυφαίος 2.0 λίτρος κινητήρας πετρελαίου συνδυάζεται με τετρακίνηση.

Το ντεμπούτο τους κάνουν επίσης οι νέας γενιάς προβολείς LED Matrix με σημαντικά μεγαλύτερη απόδοση φωτός, καθώς και το σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC Plus). Η δεύτερη γενιά διαθέτει νέο σχεδιασμό, αυξημένη βιωσιμότητα και νέες τεχνολογίες. Εξωτερικά, τα πρωτοποριακά, δεύτερης γενιάς, φωτιστικά σώματα LED Matrix και η μάσκα με την οριζόντια φωτεινή λωρίδα τραβούν αμέσως την προσοχή.

Στο εσωτερικό τα ανακυκλωμένα υφάσματα και το δέρμα που επεξεργάζονται με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο αντικατοπτρίζουν την έμφαση στη βιωσιμότητα. Εκτός από τη νέα δομή της γκάμας με συγκεκριμένα εσωτερικά πακέτα σχεδίασης και προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού, το Kodiaq διαθέτει μια νέα φιλοσοφία εσωτερικού. Η οθόνη infotainment είναι πλέον «ελεύθερη», με διαγώνιο 13 ίντσες, ενώ για πρώτη φορά διατίθεται προαιρετικά μια οθόνη head-up display.

Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πλέον τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που προσδίδει στην κεντρική κονσόλα επιπλέον χώρο. Τα Skoda Smart Dials είναι ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό στο ολοκαίνουργιο Kodiaq. Υπάρχουν τρία περιστροφικά χειριστήρια με έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών που διαθέτουν απτική ανάδραση και βρίσκονται τοποθετημένα κάτω από την οθόνη infotainment , προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου και του infotainment.

Με την ενσωμάτωση του – βασισμένου στην τεχνητή νοημοσύνη – chatbot ChatGPT στη φωνητική βοηθό Laura, η Skoda βελτιώνει την εμπειρία των επιβατών και κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητα τους. Το νέο αεριζόμενο Phone Box επιτρέπει την ταυτόχρονη επαγωγική φόρτιση δύο smartphones. Μια νέα προσθήκη στη γκάμα είναι το Kodiaq iV εξοπλισμένο με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.

Αυτό αποδίδει συνδυαστικά 204 PS και προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Επιπλέον, ο 1.5 TSI με 150 PS σηματοδοτεί το ντεμπούτο της mild-hybrid τεχνολογίας στο Kodiaq. Η κορυφαία έκδοση, 2.0 TDI με 193 PS, διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση, ενώ όλοι οι κινητήρες του νέου μοντέλου συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG.

Στο πλαίσιο της πρώτης μας επαφής με το μοντέλο, πήραμε μια γεύση από την έκδοση με τον mild hybrid 1.500άρη TSI, με τους 150 ίππους του οποίου να δείχνουν παραπάνω από αρκετοί για όλες τις ανάγκες που μπορεί να εκδηλώσει ο οδηγός. Το στάνταρ DSG κιβώτιο τονίζει το πολυτελές προφίλ του αυτοκινήτου, που αφήνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας κάθε ψήγμα τραχύτητας στη λειτουργία και την κίνησή του.

Ο πλήρης “εξευγενισμός” του μοντέλου, σε συνδυασμό με την αισθητική αναβάθμισή του, πολύ “μακριά” από όλα όσα είχαμε δει μέχρι τώρα, δίνουν ένα premium υπόβαθρο και στην ίδια την εταιρεία, όπως θα δούμε πιο κάτω, για να προσεγγίσει με διαφορετικό τρόπο την αγορά και τους υποψήφιους ιδιοκτήτες. Βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, το Kodiaq κινείται με χαρακτηριστική άνεση σε ευθείες και στροφές.

Κρατάει ιδιαίτερα δυναμικό προφίλ, ακόμα και όταν ο οδηγός πιέζει και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, παρά τις ευσεβείς διαστάσεις του αμαξώματος. Ο οδηγός δεν έχει σε καμία περίπτωση την αίσθηση πως το Kodiaq “κρύβει” τον όγκο του αλλά και πάλι, αυτό δεν λειτουργεί ανασταλτικά στην όποια διάθεση για επιδόσεις, μια και το μοντέλο ανταποκρίνεται θαυμάσια σε όλες τις οδηγικές απαιτήσεις.

Το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ, ενώ ανάλογα των προσδοκιών είναι και τα φρένα του μοντέλου που δείχνουν ικανά για παρατεταμένα σκληρή χρήση. Το Kodiaq δεύτερης γενιάς διαθέτει ένα σμιλευμένο καπό με ένα αναθεωρημένο λογότυπο Skoda, σε ματ φινίρισμα Unique Dark Chrome. Συνδυάζεται ιδανικά με το πλαίσιο της εντυπωσιακής εξαγωνικής μάσκας Skoda, η οποία μπορεί προαιρετικά να είναι φωτιζόμενη.

Κάτω από τη μάσκα υπάρχει μια μεγάλη εισαγωγή αέρα με κυψελοειδή δομή που πλαισιώνεται από τις δύο μικρότερες εισαγωγές Air Curtains. Η επιμηκυμένη γραμμή της οροφής έχει βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά και έχει μία διακριτική κλίση προς τα πίσω. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας cd του ολοκαίνουργιου Kodiaq έχει μειωθεί στο 0,282.

Σημαντικές αεροδυναμικές βελτιώσεις επιτεύχθηκαν μέσω της βελτιστοποιημένης διαχείρισης του αέρα για την ψύξη του κινητήρα και των φρένων, των αεροδυναμικά διαμορφωμένων εξωτερικών καθρεπτών, των επανασχεδιασμένων προφυλακτήρων, των αεροδυναμικά βελτιστοποιημένων τροχών, της επιμηκυμένης αεροτομής οροφής με πλευρικά πτερύγια και των ενσωματωμένων ραγών οροφής.

Το πίσω τμήμα χαρακτηρίζεται από μια μεγάλη και φαρδιά πίσω πόρτα, όπου το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης εξασφαλίζει μεγάλη ευκολία στη χρήση. Τα γράμματα που είναι τοποθετημένα κεντρικά στην πίσω πόρτα έχουν φινίρισμα στο χρώμα Unique Dark Chrome. Κάτω από την πίσω πόρτα υπάρχει μια μεγάλη, επανασχεδιασμένη «ποδιά» με φαρδύ, ενσωματωμένο διαχύτη.

Όλα τα παραπάνω, με ιδιαίτερα μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και 745 λίτρα για τις αποσκευές τους, έρχονται να συνθέσουν ένα ιδιαίτερα ικανό σύνολο, πάνω στο οποίο “κουμπώνει” και μια πληρέστατη λίστα εξοπλισμού από την πρώτη κιόλας έκδοση που είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά. Το νέο Skoda Kodiaq είναι πλέον εξοπλισμένο με νάνο-αισθητήρες ραντάρ.

Τοποθετημένοι στη δεξιά και την αριστερή γωνία της εμπρός ποδιάς και του πίσω προφυλακτήρα, βελτιώνουν περαιτέρω την λειτουργία των υπερσύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης, όπως το αναβαθμισμένο Front Assist ή Side Assist. Μεταξύ των νέων συστημάτων υποβοήθησης που αυξάνουν την ασφάλεια και την άνεση είναι το Turn Assist, το Collision Avoidance Assist, το Crossroad Assist και το Exit Warning.

Το Turn Assist ανταποκρίνεται με μια προειδοποίηση και, κατά περίπτωση, με αυτόματο φρενάρισμα, εάν πλησιάζει ένα όχημα όταν στρίβει μπροστά από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Το Collision Avoidance Assist ενισχύει αυτόματα τις κινήσεις του τιμονιού κατά τη διάρκεια ξαφνικών ελιγμών αποφυγής. Το Crossroad Assist χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ και την εμπρός κάμερα για να προειδοποιεί για τη διασταύρωση κυκλοφορίας, ποδηλατών ή πεζών κατά την έξοδο από δρόμο ή σε τυφλό σημείο.

Όπου χρειάζεται, ενεργοποιεί οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις και στη συνέχεια επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα. Το Exit Warning ενεργοποιεί μια οπτική προειδοποίηση στον εξωτερικό καθρέφτη καθώς και έναν προειδοποιητικό ήχο όταν ανοίγει η πόρτα ενώ υπάρχει κυκλοφορία από πίσω. Έχει εμβέλεια 35 μέτρων και καλύπτει γωνία 120 μοιρών.

Στην πιο πρόσφατη έκδοση του Side Assist και για μεγαλύτερη ασφάλεια, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους η εμβέλεια ανίχνευσης για οχήματα που έρχονται από πίσω αυξάνεται από 70 σε 90 μέτρα. Το αναβαθμισμένο Travel Assist προσφέρει βελτιωμένη απεικόνιση άλλων κοντινών οχημάτων στο Virtual Cockpit. Στο πακέτο Assisted Drive, το Travel Assist περιλαμβάνει τα Adaptive Lane Assist και Predictive Adaptive Cruise Control (PACC).

Σε συνεργασία με τα συστήματα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και πλοήγησης, το σύστημα μπορεί να προβλέπει στροφές, κόμβους και πλατείες. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ανά πάσα στιγμή ταχύτητα ελέγχεται από το Intelligent Speed Assist, το οποίο χρησιμοποιεί το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και προσαρμόζει έγκαιρα την ταχύτητα στα προβλεπόμενα όρια, χωρίς να επεμβαίνει στα φρένα.

Τo νέο Attention & Drowsiness Assist αντικαθιστούν το προηγούμενο σύστημα ειδοποίησης οδηγού Driver Alert. Το σύστημα παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού, αξιολογεί το εκτιμώμενο επίπεδο κόπωσης του και εάν είναι απαραίτητο ενεργοποιεί οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις στο Virtual Cockpit. Εκτός από τα δεδομένα από το υποβοηθούμενο τιμόνι, το νέο σύστημα έχει πλέον πρόσβαση σε πληροφορίες από τις διάφορες μονάδες ελέγχου.

Το Kodiaq δεύτερης γενιάς διαθέτει έως και εννέα αερόσακους. Εκτός από τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, υπάρχουν στάνταρ πλευρικοί αερόσακοι για τα εμπρός καθίσματα, αερόσακοι κεφαλής και κεντρικός αερόσακος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Προαιρετικά διατίθενται πλευρικοί αερόσακοι για τη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Με τα περισσότερα από τα προαναφερθέντα να είναι μέρος του “βασικού” πακέτου εξοπλισμού του νέου Kodiaq, η τιμή των 38.300 ευρώ για την πιο προσιτή εκδοχή του, φαντάζει δικαιολογημένη. Μπορεί να ακούγεται αρκετά υψηλή για τα δεδομένα του ονόματος της Skoda σε σύγκριση με άλλες μάρκες αλλά η πραγματικότητα είναι πως βάσει του εξοπλισμού αλλά και του background του αυτοκινήτου, το νέο Kodiaq δείχνει ικανό να “ψήσει” όποιον το δει από κοντά.

Περισσότερα θα έχουμε να πούμε μετά την πρώτη μας κανονική δοκιμή με το αυτοκίνητο, προκειμένου να έχουμε και κάποια επιπλέον στοιχεία αναφορικά με το κόστος χρήσης του σε πραγματικές συνθήκες.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Τα Ioniq 5 N της Hyundai Motor Company ολοκλήρωσαν επιτυχώς τον θρυλικό αγώνα Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) στα τέλη Ιουνίου, σημειώνοντας...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Flash της UM είναι η σύγχρονη απάντηση στη μετακίνηση μέσα στην πόλη. Ελαφρύ και ευέλικτο αλλά και στιβαρό για κάθε τύπου διαδρομή, το...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η μπαταρία του SUV OMODA E5 είναι εξοπλισμένη με προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου και σύστημα διαχείρισης ενέργειας, προκειμένου να διασφαλίζεται η σταθερότητα και η...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το MINI John Cooper Works E PROtotype σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο ως το πρώτο ηλεκτρικό MINI John Cooper Works. Με εντυπωσιακή σχεδίαση και προηγμένο...